středa 1. dubna 2015

Deset dní do startu. Turín už klepe na dveře.

Mistrovství světa v běhu na 24 hodin, 2015. Itálie. TURÍN. Těch pět písmen mi způsobuje mrazení v zádech, mravenčení v nohách a zrychlený tep. Čtyři měsíce přípravy, kterou chci v sobotu proměnit ve vzdálenost, kterou jsem ještě nepokořil. Není se na co vymlouvat, za ty čtyři měsíce jsem neběhal pouze šest dní. Za těch 120 dní jsem odtrénoval přes 3000km, běháním strávil 233 hodin. Denní průměr tedy přes 25 kiláků. Vstával jsem v pět ráno abych stihl trénovat, všichni se mnou měli trpělivost když jediné co mě zajímalo bylo jít zase brzy spát, doplnit energii a stranit se všem nemocem. Odběhl v Budějovicích garážový maraton se sedmisty zatáčkami za 2:34 hod, tedy na hranici osobáku. Na Plzeňské padesátce to taky nedopadlo špatně a čas 3:08 hod mi dával naději, že příprava běží tak jak má. Snad drobnou vadou na kráse je neustálý problém na spojení klenby s patou na pravé noze, někdy bolí víc, někdy míň, někdy o tom ani nevím, někdy pajdám. Pořád ale věřím tomu, že teď během těch posledních dní si nožka odpočine a příští sobotu odvede pořádný kus práce. 
Okruh v Turíně má přesný dva kilometry, počasí by snad taky mohlo vyjít rozumně. Soupeřů bude hodně. Největším favoritem je asi japonec Hara, který dokázal v prosinci na Tajwanu zaběhnout za 24 hodin 285km a zařadil se tak v historických tabulkách hned za legendárního Kourose. Dalším velkým adeptem na medaili je určitě i Ivan Cudin, chlapík z Itálie, který má velké zkušenosti, několik světových medailí, pár výher na Spartathlonu a hlavně pěkný osobák 266 km. V historických světových tabulkách mu tak patří 24 místo. A ono jich dorazí ještě o hodně víc. Myslím, že to bude fakt přehlídka toho nejlepšího, co se dá na trati 24 hodin na světě vidět. 
Plán je jasný: začít rozumně a běžet, běžet, běžet...nestarat se o to co se děje okolo, protože oni se budou dít věci. Ti co na začátku vypálí budou postupně hořet až shoří a ti co začnou pomalu se postupně budou šplhat po zádech ostatnich a navlíkat je jako korálky. A ten, který dokáže navléknout všechny, ten oslaví svůj velký den. Snad se mi podaří taky pár korálků navléknout, snad se nám jako českému teamu podaří zabojovat a ukázat světu že běháme rádi, rychle a vydržíme dlouho. 
Desetkrát se vyspíme a pak se uvidí.

4 komentáře:

12HonzaDe řekl(a)...

Neskutecny.. Moc ti fandim! Budu vam vsem drzet palce..
Ovsem ty vzdalenosti jsou neskutecny.. OMG! At se dari! 12:)

1bubobubo řekl(a)...

Radku držím ti pěsti! A samozřejmě i ostatním z týmu! Hodně štěstí, sil a "korálků" :-)

Petr Válek řekl(a)...

Přeju Ti, ať nožka dobře drží a ty si to užiješ a zaběhneš podle představ!

Anonymní řekl(a)...

Moc držím pěsti, budeš mi chybět na Brdech a Dan nebude mít soupeře:)

Garmin EPIX PRO 51mm, druhá generace EPIXů s ultravýdrží

  AMOLED displej-žhavé téma pro spoustu diskuzí.  Na facebookových diskuzích a pod různými články a recenzemi se často řeší výdrž hodinek s ...